Malaysia 3-0 Myanmar (Matchday 4 AFF Suzuki Cup…

Masih tercandu dengan kemenangan semalam? Tak apa. Teruskan. Kita semua berhak untuk tercandu. Sebab apa? Sebab sepanjang Tan Cheng Hoe mengendalikan Harimau Malaya, malam tadi merupakan persembahan terbaik mereka. Persembahan malam tadi yang penyokong dambakan.…

Vietnam 2-0 Malaysia (Matchday 3 AFF Suzuki Cup…

Di mana salah dan silapnya Malaysia sampai kalah lawan Vietnam? Di bahagian serangan? Di bahagian tengah? Atau di kala ku kesepian, dihanyut ombak nan resah? Sama seperti 2 perlawanan sebelum ini, Malaysia bermain bola sepak…

Malaysia 3-1 Laos (Matchday 2 AFF Suzuki Cup…

Harimau Malaya berjaya mencatat kemenangan kedua pada Piala AFF malam tadi. Berdasarkan statistik, Malaysia mendominasi perlawanan. Mana taknya, kau semua tengok possession dan percubaan ke arah gawang Laos. [caption id="attachment_3382" align="aligncenter" width="203"] Sumber - AFF…

Malaysia gagal ke Piala Dunia…lagi!

Tamat lah kempen skuad bawah 16 tahun negara untuk melayakkan diri ke Piala Dunia bawah 17 tahun di Peru tahun depan. Sebaik tamat perlawanan tadi, heboh netizen meluahkan pendapat masing-masing. Ada juga yang menuding jari…

Terengganu FC 1-1 Negeri Sembilan ( Matchday 6…

Negeri Sembilan gagal mara ke separuh akhir Piala Cabaran 2018. Nak sedih atau kecewa pun dah rasa jemu. Skrip sama berulang lagi. Kegagalan di hujung musim. Setelah mencatat 3 kemenangan berturut-turut, kemenangan ke-4 akan membawa…

Perak 2-0 Negeri Sembilan (Matchday 15 Liga Super…

Setelah berjaya memberikan persaingan kepada Perak dalam perlawanan sebelum ini, Negeri Sembilan gagal mengulangi persembahan yang sama di Stadium Ipoh apabila tewas dua gol tanpa balas. Brendan Gan dan Leandro masing-masing menjaringkan gol pada minit…

Negeri Sembilan 3-1 PKNS FC (Matchday 13 Liga…

Negeri Sembilan melakukan kejutan setelah menewaskan PKNS 3-1 di halaman sendiri semalam. Dua gol penalti Flavio Beck Junior diikuti jaringan Ferris Danial, memberi tiga mata berharga walaupun PKNS berjaya menjaringkan gol sagu hati menerusi Romel…

Kedah 3-3 Negeri Sembilan (Matchday 8 Liga Super…

Terkejut bukan? Punya lah bersusah payah nak dapat shot on target masa lawan Selangor dengan Kelantan tempoh hari, sekali hembus je Nismilan berjaya jaringkan 3 gol menentang Kedah semalam. Away pulak tu. Di manakah logiknya? Mengapakah persembahan sebegini tidak…

Pahang 4-0 Negeri Sembilan (Matchday 5 Liga Super…

  Hambar dan tiada idea! Inilah rumusan secara ringkas den untuk persembahan Nismilan malam tadi di Darul Makmur. Persembahan terbaik musim ini ketika bertemu Kedah disusuli dengan persembahan terburuk musim ini. Lagi buruk daripada lawan Melaka…

Kedah 1-0 Negeri Sembilan (aet) Piala FA pusingan…

Hampir berulang peristiwa tahun lalu dalam saingan Piala FA pusingan ke-2 malam tadi. Jika tahun lepas, Nismilan berjaya tundukkan Selangor menerusi penentuan penalti, kali ini Kedah berjaya tumpaskan Nismilan 1-0. Namun kejayaan Kedah tidak datang…