Hasbullah Awang Dalam Kenangan

Dalam kesedihan menerima berita perginya lagenda Tuan Haji Hasbullah Awang akibat masalah jantung tengahari tadi di IJN, kita masih mampu tersenyum dan ketawa kecil bila kita dapat mengingat atau mengungkap semula kata-kata keramat beliau ketika…

Rumput oh rumput..

Kalau kita kaji lagu Bangau oh Bangau, kita takkan jumpa di mana salahnya masalah keadaan padang stadium Merdeka dan juga stadium lain serta susunan jadual perlawanan. Nak salahkan El Hadji Diouf, dia kata dia dah…

Biso Bona…….Biso Bona……..

Jadual perlawanan liga 2015 ni kojap main kek Tanjung Malim, kojap kek Stadium Kubu, Melako, kojap tulis perlawanan pertamo Nogori di Paroi pado bulan Mac nanti, pastu koba minggu dopan pulak. Kojap koba A, pehtu…

Surat terbuka kepada manusia

Artikel kali ini adalah satu surat terbuka yang di hantar oleh seekor anjing yang mahu di kenali sebagai BR. Beliau mengaku lolongan beliau adalah suara PETA.  Kehadapan manusia, Izinkan saya mengenalkan diri saya terlebih dahulu,…

Hari Ini Dalam Jadual

Artikel kali ini adalah sumbangan saudara EncheMarchisio dari Seremban. Beliau tidak berniat mencari pasal, tapi itulah sudut sukar. Hantar artikel di ultrajangmag@gmail jika ada sesuatu yang mengusik jiwa bolasepak anda. Salam 1 Bolasepak. Liga dah…

NFDP

Coming Soon. Join the revolution.- kata website nfdp.cc bila aku cuba nak ambil tahu sedikit hal Pelan Pembangunan Bolasepak Negara ini. hmmm.. itu je maklumat yang ada setakat ini. Tapi di Facebook dan twitter, kencang…

Peluh Papan Kekunci Jang.

Kadang-kadang jeritan sokongan atau makian di teres stadium tidak mencukupi atau mampu melampiaskan sepenuhnya nafsu liar bolasepak kita. Orgasm bolasepak yang mencapai kemuncaknya bila jeritan gol di laungkan berkali-kali sehingga habis masa permainan pun masih…

Hamidin dan FAM

Artikel kali ini adalah sumbangan saudara Faizkhuzairi dari II Regista. Tunggu kemunculan majalah bolasepak beliau nanti. Anda mahu coretan anda di keluarkan di UltraJangMag? Hantar ke ultrajangmag@gmail.com Sesungguhnya tiada langsung pemisah di antara FAM dan…

FAM-ville

FAM mengumumkan satu kerjasama dengan sebuah syarikat yang mula bertapak di Singapura MP & Silva untuk menguasai hak penyiaran selama 15 tahun kesemua perlawanan liga Malaysia. Di beritakan, kerjasama ini menjana pendapatan sebanyak RM 1.26…

Hala Mulia

Artikel sumbangan Saudara Amar Amir dari Briged Hadapan Tentera Gajah sekali lagi meninjau dari sudut sukar senario bolasepak negara. Bolasepak negeri korang elok je keee? Hantar pandangan anda ke ultrajangmag@gmail.com Baru-baru ini dunia bola sepak…

Sain sini..sini..dan sini. ok good!

Artikel kali ini adalah sumbangan Saudara Nizam Archibald dari Teres Harimau Malaya, Kota Damansara. Kongsi pandangan anda dengan menghantar artikel ke ultrajangmag@gmail.com    Kisah perpindahan pemain di Malaysia tak pernah tak kelakar.  Kalau luar negara,…